fredag, september 07, 2007

Just nu pratar vi om våra möjligheter att byta land. Vad vi skulle tjäna på det tidsmässigt. Min egen analys säger att vi i värsta fall (om man bortser från det allra värsta; att Kina slutar helt med internationell adoption) skulla kunna få barnbesked våren 2010. Då har jag räknat med om det skulle gå så långsamt som det gjort senaste fem månaderna.
Jag vet att november var en hiskeligt stor månad att beta av och att det förmodligen kommer gå lite snabbare framöver...men jag vet också att CCAA kommer att ha ett uppehåll under olympiska spelen nästa år.
Ja vem vet?
Jag vet bara att jag ångrar mig att vi valde Kina. Jag var öppen för flera länder, bland annat Etiopien, Indien och Colombia. Och nu kollar vi om vi har möjlighet att byta. Dyrt blir det förstås. Och istället för att spara pengar har vi bokat en tröstresa till Turkiet om en månad. Helt galet.

Inga kommentarer: