onsdag, mars 03, 2010

Liten

Vi har fått en uppdatering från barnhemmet. Det är ju ovanligt att man får det från barnhemmen i Kina, men vi frågade och vi fick det. Och det är ju fantastiskt...långt där borta på andra sidan jorden finns vårt blivande barn. Men vi kunde också läsa att barnet låg under den normala viktkurvan och är så liten, liten...och nu gäller det att andas lugnt för jag vet att det kan ta upp till åtta månader innan vi får åka men hemska tanke så länge vet jag inte om jag klarar av att vänta, jag vill åka nu och krama, krama den där lilla och bara proppa in en massa nyttig barnmat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt med en uppdatering!

Kan det verkligen ta upp till 8 månader? Jag trodde det bara tog så lång tid i USA pga deras speciella amerikanska admin och regler, och att det går mycket fortare hos oss. Rätta mig jättegärna eftersom jag är nyfiken hur det fungerar i praktiken i Sverige. Det är så få som skriver i Sverige; man hittar mest bara amerikanska bloggar och RQ.

Anonym sa...

Vad kul med en uppdatering. Vi fick också en uppdatering när vi väntade på lillprinsen, och om den stämde så växte vår lilla kille 5 cm på 1 månad och gick upp 2 kilo.
Sen tror inte jag att det tar 8 månader. Vår väntan tog bara ca 4 månader, och då hade vi blivit inloggade 2 dagar innan vi blev matchade.Jag hoppas i allafall att ni inte behöver vänta 8 månader innan ni får åka.

Isabel Turner sa...

ÅHH GRATTIS!
Jag & Min man kom hem i januari med vår lille prins från Xi'an. Vi fick vänta 7 månader (borttappade inloggningsnummer i Kina!), det kommer ni nog inte få göra... borde gå mycket snabbare! Räkna med att ni åker till sommaren.