måndag, mars 01, 2010

Snurrigt

Jag har inte kunnat sovit på två nätter nu. Alla tankar bara snurrar runt. jag funderar på hur vi ska möblera om hemma, vi måste flytta ut lilla S så han börjar sova i eget rum (helst vill jag ha honom i vårt sovrum för alltid), var är alla små barnkläder? (huller om buller i källaren), vad ska vi göra med alla små leksaker som dräller runt överallt och som "lillasyskon" säkert kommer försöka stoppa i munnen och halsen hela tiden?. Vad stod det egentligen i läkarrapporten, har vi förstått allt, tänk om det är något fel på barnet som inte står med där. Och hur gör man på flyget? Hur många väskor klarar vi av att hålla reda på, kameran, datorn och två ungar...funkar det? Hur varmt är det i södra Kina mitt i sommaren, tänk om barnet inte vill dricka och blir uttorkat och ja...till och med flygplanet kan ju sladda på den varma asfalten på landningsbanan...för att inte tala om cykloner och oväder, brukar det inte vara mycket sånt där? Ja herrgud, allt kan ju hända, klarar vi verkligen det här? Och vem vill vara kattvakt till två håriga innekatter mitt i sommaren?

4 kommentarer:

Siri sa...

Hej!
Ohh, nu börjar det - alla tankar, funderingar och orosmoment. Jag riktigt längtar tills det är vår tur att börja oroa sig för kommande barn. Just nu oroar jag mig för att det inte blir något! Det ska bli spännande att följa er den närmaste framtiden!

Lisa Papaver sa...

Ja, det är både roliga och jobbiga tankar som snurrar...hoppas det snabbar på lite grann i Kina snart så det blir er tur. Hade ni inte LID från maj 06 (kan minnas fel)?

Siri sa...

Jo, du minns rätt! Vi är inloggade 15 maj. Sitter som på nålar nu för att få bekräftat om cut-offen denna månad är den 11 april. Då ligger vi 34 dagar efter... Är du med på KinaListan?

Lisa Papaver sa...

ja, vi är med där, fast skriver inte så ofta.
15 maj borde ju bli i år iallafall...hoppas, hoppas.