lördag, februari 19, 2011

Melodifestivalen

Ja, jag är en melodifestival-nörd. Så nördig att jag måste tjuvlyssna på låtarna innan och spela (en symbolisk summa) på vilka som går vidare till final. Men det är ju inte så lätt alltid.
Ikväll är jag ensam hemma med bröderna bus vilket innebär att jag sitter i soffan framför datorn med en öronsnäcka för att försöka lyssna på låtarna. Runt omkring far två barn hoppande i soffan, varav den ena slänger bokmärken med motorcyklar över datorn och den andra kör runt med en trasig bil i soffan (trasig=för att ljudet ska gå igång måste man dunka den ganska hårt i golvet...eller bordet). På teven barnprogram som ingen tittar på. Rätt som det är far lillebror ner i golvet och fastnar med väskan han har runt halsen i bordskanten så han blir hängande där och storebror kör ner bakom soffan och tappar bilen och får därför ett utbrott över att ingen hjälper honom på stört. Jag klickar snabbt på två låtar som jag tror ska gå till final (efter att ha räddat lillebror) och försent ser jag att det blev fel, men jag har redan klickat OK och pengarna har förts över...och ja, vi får väl se. Fel kanske blir rätt, låtarna är ju rätt dåliga allihopa i år.

Inga kommentarer: