torsdag, februari 10, 2011

Soffan

Lillebror älskar kuddar. Och han älskar att böka i soffan och kasta kuddar och gömma leksaker under kuddarna. Det passar mig bra för då kan jag sitta i soffan och surfa utan att ha dåligt samvete, det räcker ju att jag säger "oj" eller "nämen" ibland för att vara involverad i hans lek. Ända tills han kommer på att han ska testa skydiving och tar sats och flyger över soffbordet och slår näsan i en trave böcker. Då måste vi kanske byta lek och jag får stänga av datorn.
Idag snöar det igen, jag som trodde det var lite vår på gång. Det blir snart påbylsning innan vi ska ut i stormen och hämta storebror, nu är iallafall punkteringen på vagnen lagad. Och ikväll blir det vin och god mat, vi som jobbar treskift får ibland fira helg på en torsdag.

Inga kommentarer: