lördag, april 28, 2012

Pyssel

Det enda som får våra barn att sitta stilla är pyssel. De vill inte titta på barnprogram, de vill sällan se på film (efter tio minuter börjar de leka) och när de pusslar/spelar/bygger lego går allt i 120 km/h och det är mest stressande. Men om jag plockar fram pysselgrejer så kan de sitta hur länge som helst och det blir alltid gnäll och tjat när man efter nån timme (eller två) måste plocka undan från bordet.
Idag har vi pysslat och gjort små minitavlor. Jag fick idén efter den här finfina bloggen som har massor av roligt pyssel. Bröderna Bus kunde nästan inte somna ikväll eftersom de funderade så mycket på vilka tavlor de ska göra imorgon.

1 kommentar:

Helena, Craft and Creativity sa...

Åååh, vad söt! Jättekul att ni blev inspirerade av mitt pyssel. Vad glad jag blir. :-)

Mina barn satt och pysslade med lera en hel dag i helgen som var och de har fortsatt på kvällarna i veckan. Så roligt!