tisdag, maj 08, 2007

Jag har varit borta på kurs genom jobbet och det var så skönt att komma hem! Katterna tycks tro att jag varit borta en vecka för de svansade efter mig hela kvällen och ville gosa och ha uppmärksamhet.
Kursen var ganska bra men det bästa som hände var att jag under en föreläsning började rita en teckning på anteckningsblocket och den blev större och större och mer utvecklad ju längre tiden gick. Jag lyssnade givetvis (jag har ju simultankapacitet :-) men jag har en idé om att min teckning skulle faktiskt bli ganska snygg och rolig om jag tryckte upp den på ett grafiskt blad. Det var så kul att rita igen, jag har inte gjort det sedan jag gick estetiska programmet på gymnasiet. Förmodligen kan jag tacka min vän K för alla roliga infall eftersom jag har äran att gå hennes spännande inspirationskurs.
Så nu vill jag inte jobba mer den här veckan, jag vill bara sitta i mitt alldeles egna syrum och spåna på nya idéer...

Inga kommentarer: