tisdag, maj 22, 2007

Vi är lediga i pingst, jag längtar ut till landet. Vi ska fira att vi "varit gravida med Kina" i 11 månader och att vi varit gifta i 2 år! Och så ska vi måla nybyggda friggeboden (inte lika roligt).

Just nu känns väntan nästan ok, det går ju upp och ner. Förmodligen beror det på att det är mycket roliga saker på gång nu när det är sommar och snart semester. Jag gläds med alla andra som nyss fått barnbesked, det känns så skönt att läsa att det faktiskt blir ett barn nån gång. Och kul att fler och fler får pojkar (har för mig att jag läste nånstans att pojkar utgör nästan 20 % av alla barn från Kina!?).

Läser också en jättebra bok (om Kina förstås); Vilda svanar av Jung Chang.

1 kommentar:

Joma sa...

Hej! Jag håller också på att läsa 'Vilda svanar'. Har fortfarande en fjärdedel kvar, men tycker att boken ger mig massor i förstårlse för Kina och dess historia. Jag har pratat om den hemma så mycket sista veckan att mannen ochså bestämt sig för att läsa den ;o)
Hälsningar Joma