onsdag, april 07, 2010

Tre veckor

Nu har vi väntat i tre veckor på LOA. Ibland känns det som om dagarna går i snigelfart. Samtidigt har vi fullt upp, det är så typiskt oss att dra igång en massa projekt när man har som mest att göra. Vi har köpt ett begagnat kök på nätet som ska köras ut till sommarstugan och där ska vi riva det gamla köket och planera om lite. Min man kom med den urusla idén att vi skulle renovera badrummet samtidigt så nu kommer vi varken kunna duscha eller laga mat där. (Och inte heller tvätta av sig efter att vi klafsat runt i lervällingen på tomten). Samtidigt måste vi köpa en större bil så vi får plats med två barn + katter + barnvagn.
Hela påsken har vi jobbat och eftersom jag för det mesta har det lugnt på jobbet har jag surfat på nätet och letat begagnad bil och de bilar jag hittat finns i Skåne eller Norrbotten, eller så har de ingen dragkrok (ett måste). Jag är inte så kräsen när det gäller färg men varför är det så många familjebilar som har ljus skinnklädsel? Jag menar; efter en vecka med leriga barnfötter är det ju helt förstört.
När vi för en gångs skull är lediga tillsammans och inte har något för oss diskuterar vi namn på lillasyskon och det är inte lätt. Namnen i almanackan har vi gått igenom för länge sen och nu är vi inne på nätet och betar av alla namn på http://www.svenskanamn.se/. Jag har ett namn som jag nästan bestämt mig för så nu gäller det att övertyga maken också, han är inte lika såld på det.

Inga kommentarer: