fredag, april 16, 2010

Vakna tidigt

Hela den här veckan har jag gått upp först på morgonen och lämnat på dagis eftersom maken jobbar natt och slutar först klockan sju. Lilla S har passat på att vakna hiskeligt tidigt och även idag när dagis har stängt körde han racerbilar i soffan klockan sex. Ute regnar det och är småkallt och hemma går inte att vara eftersom maken ska försöka sova några timmar. Så vad ska vi hitta på? Simhallen är bokad av simskolan idag, biblioteket öppnar inte förrän klockan tio...och nu kommer jag ihåg hur det var när jag var föräldraledig. Hela förmiddagen gick åt till att vänta på att något skulle öppna och när vi äntligen kom in i värmen på biblioteket var lilla S så trött att han somnade och jag var helt slut eftersom jag jag varit uppe och gjort välling på natten och skulle behövt sova middag men det kunde jag inte eftersom vi var på biblioteket.


I morgon ska den danska familjen komma hem från Kina och skicka foton till oss på lillasyskon. Men jag antar att de inte kommer hem som de ska eftersom alla flyg i norra Europa är inställda pga vulkanutbrottet på Island. Och nu har jag något mer att oroa mig för. Tänk att sitta på flygplatsen i Beijing i fyra dygn med två småbarn...hu.


Inga kommentarer: