söndag, juli 01, 2007

I natt drömde jag att vi var i Kina och hämtade barn. Alla i vår grupp fick barn runt ett år som tultade omkring men när vi fick vårt barn var det en lång och smal flicka med ljust (!) hår. De sa att hon var tre år men vi trodde nog hon var närmare sex. Hon var blyg men jätteglad och nyfiken på oss och gav mig små presenter hela tiden. Själva kunde vi inte glädjas utan tänkte bara på de där hemma som väntade på en liten ettåring som knappt lärt sig gå. Efter ett tag bestämde vi oss för att lämna tillbaka flickan och istället ta emot en ettårig pojke.
Men sen kunde vi inte få någon kontakt med pojken, vi tänkte bara på den stackars flickan som vi lämnat tillbaka...hon som var så glad över att ha fått oss som föräldrar.
Sen vaknade jag som tur var, vilken hemsk dröm. Jag kände mig nere hela förmiddagen.

Det var en tankeställare...varför har vi medgivande för att ta emot ett barn som är 18 månader gammalt och inte fem år? Är det vårt beslut eller vår omgivnings?

2 kommentarer:

Filippis sa...

Konstigt det där med drömmar. Jag hade också en märklig dröm långt innan vi fick barnbesked, att vi fick en pojke med ljust hår och vi var så besvikna att han var blond, vi som var inställda på en svarthårig flicka. Men det blev en liten kille i alla fall, fast med svart fint hår :)

Filippis sa...

Konstigt det där med drömmar. Jag hade också en märklig dröm långt innan vi fick barnbesked, att vi fick en pojke med ljust hår och vi var så besvikna att han var blond, vi som var inställda på en svarthårig flicka. Men det blev en liten kille i alla fall, fast med svart fint hår :)