söndag, oktober 05, 2008

S är morgonpigg. Idag vaknade han klockan 6. Eftersom jag är väldigt morgontrött vill jag gärna hitta på saker att göra på förmiddagen...för att hålla mig vaken. Men vad gör man en söndagmorgon? Maken har jobbat natt och ligger och sover, alltså inga högljudda lekar inomhus. Ute blåser storm och vi är förkylda så det är ingen bra idé att gå ut. Vi kan inte ringa någon innan klockan 9 (snarare 10 på söndagar). Samma sak gäller hembesök hos någon (känner inga morgonpigga barnfamiljer). Jag tänkte att jag kunde baka bröd, innan jag kom på att vi inte har någon jäst och affären öppnar klockan 10. Biblioteket; har de ens öppet på söndagar? Museum öppnar väl klockan 11 (då har vi lunch och sova-middag-tid). Vi kan åka tunnelbanan till stan och fika på Mc Donalds (det enda som är öppet), inte jättekul kanske. Simhallen; öppnar inte de tidigt? Fast...nu är S helt inne i sin lek med tågbanan, dumt att störa. Jag gör lite mer kaffe så får vi se sen, kanske är det dags för mellis snart...

Inga kommentarer: