lördag, maj 01, 2010

Helg

Det är inte klokt vad många röda dagar vi har i vår almanacka. Tack vare Valborg och 1:a maj så skjuts förmodligen vår resa upp en vecka eftersom dagen då våra papper anländer organisationen är en röd dag och då har vår organisation stängt. En vecka hit eller dit kanske inte spelar så stor roll för vissa men för oss spelar det stor roll just nu.
Som tröst har jag gottat mig i en massa videoklipp på youtube på överlämningar. (Tack till alla amerikanare som så villigt låter oss okända få en inblick i deras privatliv...säger jag som har en blogg, men jag skulle aldrig lägga ut ett videoklipp på internet när vi får vårt barn...)
Hur som helst så kan jag konstatera att vi hade nog ett väldigt fint och ovanligt lugnt överlämnande när vi fick lilla S. Nu får vi nog förbereda oss på Kaos! De klipp som finns från "vår stad" är inifrån ett stort kontor och det är massor av folk (40-50 st som får barn ungefär samtidigt), ljudnivån är hög med skrikande barn i bakgrunden och allting verkar kaotiskt. Stackars barn, vilken start med sin nya familj!

Inga kommentarer: