lördag, april 02, 2011

Lyx

Nu är jag inne på min andra jobbardag. Idag började jag tidigt och gick hemifrån när de andra sov. På jobbet bjöds det på frukost, en riktig frukostbuffé i klass med hotell. Och det är lugnt och skönt och tyst och medan jag sitter och "jobbar" och äter min frukost ringer jag hem och kollar om de vaknat där hemma. Jorå, lillebror vaknade redan klockan 5 och är jätteförkyld. Och plötsligt känns mitt jobb så himla lyxigt när jag tänker på alla brödsmulor på bordet där hemma, kladdiga fingrar, gnäll och snor som rinner och blöjor som behöver bytas. Fast om en timme så håller jag väl på att längta ihjäl mig efter en liten kram och en blöt, snorig puss från mina busungar.

2 kommentarer:

Mamma Wannbe sa...

Åååh, jag gick igenom alla mina gamla länkar och alla hade antingen slutat blogga (precis som jag gjorde) eller tagit bort sin blogg så det var så roligt att klicka in på din. Stort grattis i efterskott till att vara tvåbarnsmamma!

Lisa Papaver sa...

Hej (igen!) Jo, jag har också rensat bort en massa blogglänkar som inte längre var aktuella. Hoppas du börjar skriva igen. Och grattis till dig med :-)