tisdag, april 17, 2007

Jag har återhämtat mig efter CCAA:s djupdykning med bara två dagars uppdatering den här månaden. Jag tog ledigt från jobbet i två dagar, hoppade av ett projekt och har varit ute på landet i fyra dagar. Det hjälpte.

Det har ju varit sjukt varmt, 20 grader. Vi har suttitt ute och ätit frukost, invigt grillen och spelat kort på altanen med L & A som kom och hälsade på. Grodorna som har vaknat till liv vandrade över tomten från morgon till kväll så det knappt gick att gå på gräsmattan. De tog sig ner till sjön för att para sig, det var som att sitta i en "mitt i naturen-film" med alla dessa grodor och grodljud runt omkring.


I fredags gick min chef hem med sin mage, hon ska vara föräldraledig drygt ett år.

- Vi ses om ett år, sa jag

- Nej det hoppas jag inte, sa hon

- Jag är här om ett år...tyvärr.

- Men jag hoppas att du inte är här när jag kommer tillbaka, sa hon och gav mig en kram.

Det kommer jag ju att vara, men om ett år så hoppas jag iallfall att det inte är så lång kvar. Att det går att räkna nedåt och att vi har vågat inreda barnrummet.


Inga kommentarer: