lördag, december 08, 2007

Idag blev jag ruskigt arg. Vi var på babyland i Bromma och skulle titta på lite saker, bland annat ett bärsele. Butikskillen som jobbade där kom fram när vi stod och tittade på de bärselen som fanns. Så här gick det till:
Jag; Har ni inga andra märken än Babybjörn?
BK (butikskillen); Vi har extrapris på den här Babybjörn, den är jättebra.
Jag; Vi ska adoptera ett barn som är ca 14 månader och då tycker vi inte att Babybjörn är bra, det är mest för mindre barn.
BK; *hånskratt* Hur ska ni bära ett barn som är 14 månader, det blir ju jättetungt?
Jag; Eh, just därför ska vi ha ett bärsele.
BK; Det kommer inte din rygg att klara, man kan inte bära barn som är så gamla.

Han flinar och ser verkligen ut som om jag inte förstår någonting om barn, han fortsätter prata om att jag inte förstår hur tungt det blir... Jag vänder och är på väg ut, krockar med min man som börjar prata på för att släta över det negativa samtalet´(han är alltid så snäll). Sen går vi därifrån och jag säger "aldrig mera babyland".

Och igår pratade jag med BVC, vi fick inte komma dit innan vi åker. Hon tyckte vi skulle vända oss till mödravården istället. Jag tyckte inte att jag har något där att hämta eftersom vi inte behöver prata om förlossningsmärtor, kolik och bröstpumpar.

Precis allt får man kämpa för när man ska adoptera...

Inga kommentarer: