tisdag, januari 08, 2008

Det är konstiga hormoner som snurrar i kroppen...Idag kom vårt "schema" för vår vistelse i Kina, jag satt vid köksbordet och läste högt för P som fixade kaffe. När jag kom till "The families will go to Civil Affairs meet children" kunde jag inte prata mer...jag bara grät! P blev förskräckt :-) Det blev så påtagligt att det faktiskt ska hända, och det snart! I dag är det 40 dagar till avresa och 48 dagar tills vi får träffa lille prinsen.

Vi har gjort lite nytta idag också (innan det omtumlande brevet kom). Nu är det inte så mycket kvar att göra på vår långa "barn-lista".
Inhandlat: bärsele, videokamera, engångshaklappar, små täckvantar och randig pyjamas på rea.

3 kommentarer:

Siri sa...

Oh, jag minns känslan när programmet kom. Det memorerade jag kvickt och bara längtade att komma iväg. Hur lång tid blir det för er mellan besked om resa till faktiska resan? Vi väntade 7 veckor efter vårt BB till resa. När börjar du packa barnets väska??

Lycka till med väntan, hoppas dagarna går fort.

/Siri

Lisa Papaver sa...

Vi får vänta länge på att resa, vi fick LOA 5/12...så det blir ju ca 10 veckor.
Och barnets väska har jag inte börjat fundera på ännu :) (Men nu fick jag ju genast något att fundera på...ska han ha egen väska!?)

Siri sa...

Hej!
Till vår dotter packade jag en egen väska. Vi reste också under vinterperioden, och hon kommer från södra Kina med annat klimat. Således både vinter- och sommarkläder. Visst, vi hade nog inte behövt allt som jag packade ner, men som förstagångsförälder så vill man ju inte missa något. Hon hade egen väska. Vi hade dessutom två väskor till för oss, en till Peking och en till provinsen samt kostymväska och varsin ryggsäck...