tisdag, mars 18, 2008



Här kommer lite mer om Kina:


Kinesiska muren; var så klart en upplevelse. Dagen vi var där var det klart och friskt i luften. Jag är höjdrädd och tyckte det var otäckt med linbanan som vi åkte upp i...men det var egentligen ingenting mot själva muren. Den är hög! Jag klamrade mig fast i "väggarna" och vågade inte titta ner. Men vi fick några bra bilder och det känns så kul att faktiskt varit där.

Hotellrum; Hotellet som vi bodde på i Changscha, Hunan, var helt fantastiskt. Vi har aldrig förut bott på sånt fint hotell. Städning flera gånger per dag, fräscha rum, lekrum, helt fantastisk frukostbuffé och trevlig personal. Hotellet i Beijing var inte alls lika kul, där var de också så ruskigt dåliga på engelska. Sista dagarna beställde vi mycket roomservice eftersom lilla S hade feber och jag minns en gång jag skulle beställa vegetarisk hamburgare...efter ett tag bröt jag ihop av skratt och var tvungen att lägga på luren för att gå ner och peka på en bild, de förstod helt enkelt inte vad vi ville ha.

Kinamat; är ingen hit om man är vegetarian. I Kina beställer man oftast in flera smårätter som ställs på en stor snurra på bordet, som en buffé. Och in kommer den ena kötträtten efter den andra. Sist kommer en liten tallrik tofu och ett stort fat med slemmig kål.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att få läsa om er resa!! :) kram