tisdag, april 08, 2008

Idag skulle jag och lillprinsen till öppna förskolan. Jag tyckte att jag planerat bra och i god tid innan åt vi mellis; mosad banan. Efteråt såg jag att nya fina snickarbyxan var nersmetad med banan och var tvungen att byta. Passade på att potträna lite och hurra för lite kiss i pottan. Tyvärr hamnade även en bit av bodyn i pottan så jag var tvungen att byta även den. Nu började det bli lite bråttom, på med overallen och mössa och vantar och min egen jacka. I hissen såg jag att jag glömt hans skor, det vara bara att åka upp igen.
Ute var det 2 grader och snålblåst. Jag hade glömt min egen mössa och vantar. Jag var törstig och kissnödig och upptäckte att jag hade gammalt kräk på mina jeans.
Men sångstunden var rolig! :-)

När vi kom hem från Kina var tanken att jag skulle avsluta min blogg, uppdraget var slutfört, väntan var över...och hur intressant är det att läsa om bananmos och kräk på brallan? Men kanske kommer jag få blogg-abstinens...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Säj inte så!

jag använder bloggen som "minne", gå och klicka på kategorin "barnhistorier och hyss" så är där endel söta historier om både adoptivsonen och de andra ungarna, som jag kanske inte skulle minnas om jag inte skrivit ner dem - i bloggen...

lilleskutt.wordpress.com/category/barnhistorier-och-hyss/

Och JA! åtminstone jag har stor återhålling av att läsa om bananmos och kräk om det är skrivet underhållande som din blogg ju är! :)

Lilleskutt

Anonym sa...

Jag vill läsa mer! :-)
Så fortsätt gärna skriva. Det är jättekul att få fortsätta läsa vad som händer efter ni kommit hem.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.