tisdag, september 02, 2008

P jobbade natt igår efter en hel sommar av semester, jag vet inte om det var det som gjorde att jag inte kunde sova. Sist jag tittade på klockan var den 2.30. Usch. Tur i oturen eller vad man ska säga så har S lite feber efter vaccinationssprutan igår så han sov ända till kvart i åtta (istället för till halv sju).
När jag går upp ser jag att katten haft roligt och lekt sönder lite papper på köksbänken. Tyvärr var det det viktiga tingsrättsbeslutet som vi ska skicka iväg med halvårsrapporten till Kina. Så frukosten fick ägnas åt telefonkö hos tingsrätten och fortfarande med telefonen mot örat (seg kö) också kletigt blöjbyte i duschen.
Eftersom det regnar ute och S har feber så måste vi hålla oss inomhus. Och eftersom P jobbat natt och ligger och sover får vi bara leka "stillsamma lekar"...S vill inte alls leka stillsamt, inte ens när han har feber.

Inga kommentarer: