onsdag, november 01, 2006

Jag är försökskanin till en inspirationskurs. Det är min vän K som är "skyldig" till detta och i dag fick jag mitt första kursbrev. Jag vill starta direkt men måste först inhandla två skrivblock, bra pennor och en äggklocka! I tolv veckor framöver ska jag ägna mig åt inspiration åt alla håll och kanter, får se om jag också kommer skriva oftare och längre på min blog.

Jag jobbar natt och sitter och väntar på snöstormens efterverkningar, än så länge är det lugnt. Jag var uppe på andra våningsplanet nyss och tittade ut över staden. Ingen snö, ingen vind, bara några ensamma taxibilar gled förbi. Det är nästan kusligt halv fyra på morgonen. Snart ska jag ta mig hemåt i kylan och möta alla morgontrötta med grus i ögonen som ska iväg till jobbet. Det är det bästa med att jobba natt...

Inga kommentarer: