onsdag, januari 03, 2007

Nytt år, skönt att helgerna är över...Men jag känner på mig att 2007 kommer att bli ett oändligt långt år med masor av väntan. Det känns så långt bort...att tänka sig elva månader framåt, i december, snart jul och fortfarande inget barnbesked.

Det går nästan inte att tänka så långt fram, vi får dela upp året i mindre bitar, typ så här:

februari- resa till indien
maj - sälja kolonistugan (kommer bli sorgligt, men vi får iallfall pengar)
juni - midsommar med vänner på landet
juli - semester på landet
oktober - resa bort weekend (kom jag på nu bara för att vi ännu inte planerat något för hösten)
december - baka lussebullar och läsa bra böcker om Kina

Dessutom ska vi försöka gå en "hämta-barn-kurs" i höst...och jag har ju min kurslitteratur i kinesiska (tillfälligt förpassad till byrålådan).

Nu känns 2007 redan lite kortare :-)

Inga kommentarer: