tisdag, februari 05, 2008

Nu är det inte långt kvar. Om exakt tre veckor har vi varit en barnfamilj i över ett dygn. Det känns fortfarande overkligt...
Jag vet inte vad som kommer att hända med min blogg när vi kommit hem. När jag började skriva för snart ett och ett halvt år sedan var det av flera orsaker:

1 Komma i kontakt med andra som också adopterar.
2 Ha en uppdaterad sida där vänner och anhöriga kunde läsa om vad som händer (eller inte händer) så vi slapp höra den klassiska "Har ni hört något-frågan" var och varannan dag.
3 Få gnälla av mig när väntetiderna bara ökade och ökade och allt bara kändes mörkt.

Alla tre sakerna är uppfyllda! Tack alla ni som läst och kommenterat. Och jag kommer självklart att fortsätta läsa mina "bloggkompisars" sidor, jag hoppas att tiden går snabbt och att ni står ut med den långa väntan.

Det här blev ett "tack och hej" inlägg, det var inte meningen från början. Kanske fortsätter jag skriva här, kanske återuppstår "Lisa Papaver" någon annanstans, jag vet inte. Nu återstår en vecka med packning och inköp av apoteksvaror och blöjor och andra roliga saker :-)

1 kommentar:

Siri sa...

Hej!
Lycka till på er resa till Kina och resan till att bli barnfamilj som börjar se sitt slut. Jag kommer sakna dig på bloggen.

Kommer du skriva någon reseberättelse, antingen från Kina eller en kortare variant när ni är hemma? Vore kul att få höra hur den första tiden kändes med ert barn, hur ni upplevde Kina osv. Det blir lite som att knyta igen påsen med en berättelse från resan.

Ha det så gott!

Hälsningar

Siri