onsdag, oktober 11, 2006

Läser på Aftonbladets hemsida om Madonna som hämtar barn i Malawi. Och undrar varför vissa får åka och välja ut ett barn bara så där och andra måste stå i kö i flera år. Nu har jag ju ingen aning om hur det hela har gått till eller vilka regler det är i USA men ändå. Nånting är det som gör mig irriterad. Är det "inne" att adoptera?
Förresten skulle Madonna förmodligen aldrig fått medgivande i Sverige. Inget ont om henne personligen men vilket liv blir det att växa upp som barn till en superstjärna? Själv skulle jag inte önska att biologiska pappan gav intervjuer i tidningarna och berättade hur lycklig han är. Det är för privat.

Jag har åkt på förkylning och har feber som åker upp och ner, känner mig allmänt skruttig. Det är så typiskt när jag kommit igång med träningen. PMS också, vilket resulterade i en utskällning när P ringde och sa han skulle jobba över hela kvällen. Jag tyckte det var bättre att han åkte hem och sanerade spisen istället för att dra in extra pengar till hushållet...typiskt mig.

1 kommentar:

En bulle i hjärtat! sa...

Tanken gör mig förbaskad! Att Madonna har fått stå och välja ut ett barn av några som stod på rad påminner om våra barnhem här i Sverige på 40-talet. Typ. Hemskt.