söndag, oktober 01, 2006

Ikväll var jag och hälsade på min kompis K som jag inte träffat på länge. Hon bjöd på gott te och jag försökte lirka fram hennes nya katt som var blyg och gömde sig i bokhyllan. Kände mig så glad efteråt, fick lust att göra en massa kreativa saker. Tyvärr fick jag inte åka hem och sy och pyssla utan åkte direkt till jobbet för att jobba två nätter.
Börjar bli riktigt sugen på att göra något annat än att jobba kvar här, är inne på åttonde året nu. Är intresserad av att jobba som tapetserare, hålla på och klä om gamla möbler. Kanske öppna en egen verkstad och åka runt på loppisar och auktioner och köpa upp gamla möbler. Helt annat än det här stillasittandet framför datorn.
Fast jag måste vänta tills vi fått barn. Lite dumt att äventyra föräldraförsäkringen så här ett år innan...

1 kommentar:

En bulle i hjärtat! sa...

Åh, vad jag känner igen mig! Jag sitter också framför en dator hela dagarna och är egentligen urless på det. Även min man har börjat drömma sig bort, har det något att göra med förändringen som komma skall? Vi kommer inte att byta jobb någon av oss men drömmen finns ändå där. Tryggheten och lönen man får skule vara idiotiskt att kasta bort i det här läget..