söndag, september 24, 2006

Efter en vecka på landet rusade jag in, satte på datorn för att se om CCAA hade uppdaterat sin sida...men nej, ingenting. Usch, nu känns det segt, jag önskar att det kunde rassla till så det försvann några LID framför oss.
Pratade med en granne på landet som hade två små barn, jag berättade att vi haft våra papper i Kina i tre månader och att det var ett helt år kvar. Lång väntan. Hon menade då att nio månader också var lång tid och det verkade inte vara så stor skillnad...9 månader eller 15 månader. Men jag sa då att vår adoption startade långt tidigare. I Juni 2005 lämnade vi in vår ansökan till kommunen så man kan ju säga att vi redan väntat över ett år.
Det är nog svårt för andra att förstå varför det tar sån tid. Och ändå har vi hoppat över IVF-behandlingar, vi gick direkt på adoption. Tur, annars hade vi väl fått vänta fem år till.

1 kommentar:

Applecore sa...

På måndag eller tisdag tror jag att CCAA uppdaterar! Vi håller tummarna för ett brytdatum långt in i augusti! /Applecore m LID 060329