fredag, september 29, 2006

Jag vill ha semester jämt, fy vad tråkigt att börja jobba igen. Det enda kul med att vara på jobbet igen är att jag har ju en massa att läsa på internet. Alla inlägg på adoptera.nu, nya frågor och svar på AC svarar, alla inlägg på kinalistan och mamma Wannabe hade uppdaterat sin sida :-)
Jag erkänner; jag är beroende av att läsa om adoption. Jag läser böcker om adoption, om adopterade, böcker av adopterade och surfar på nätet efter allt jag kommer över. Det blir nästan jobbigt ibland.
Jag har även köpt kurslitteratur i kinesiska! Överambitiöst kanske...måste nog ha mer semester om jag ska hinna med det.
Det värsta är att nästa år vet jag inte om vi får så mycket semester, det är ju tänkt att vi ska spara tre veckor till vår kinaresa. Men eftersom vi inte vet när det kommer att ske så vågar vi bara ta ut två veckors semester nästa sommar. Har vi otur så blir det inget Kina 2007 utan vi får vänta till året därpå. Men jag är lite optimistisk iallfall, jag hoppas på senhösten 2007.

Inga kommentarer: