onsdag, september 13, 2006

Jag vill att vi ska gå en "hämta barn kurs". P är inte så förtjust i kurser så jag har gått och funderat på hur jag skulle lägga fram det utan att han slår bakut. Han tyckte det var en bra idé! Ibland tror jag att efter nio år så känner man varandra utan och innan...vilket inte alls är sant.
Vi pratade lite om varför och vad som kunde vara bra med en sån kurs.
Jag tyckte:
1 lära känna andra som också ska adoptera
2 lära mig mer om anknytning och tips på hur man kan förbättra den
3 praktiska tips om packning och annat inför själva resan

P tyckte:
1 hur man byter blöja

(!)
När jag tänker efter så var det väldigt länge sen jag bytte blöja på ett barn. Den enda erfarenheten jag har var för några år sen när vi var barnvakt. När föräldrarna kom hem så konstaterade de med glada miner att blöjan satt bakochfram. Inte så farligt tyckte jag, ungen var glad och nöjd och ja, blöjan uppfyllde sin funktion. Men kanske var det det som P hade i åtanke...

Inga kommentarer: