torsdag, september 21, 2006

Igår såg jag fortsättningen på det danska programmet "När storken sviker". De har visat fem familjer som var i olika stadier av sin adoption och nu fick man se hur det gått två år senare. Det jag tänkte på var hur lugna och trygga de verkade i sina föräldraroller, allting verkade så solklart och naturligt.
När P och jag står där i Kina och för första gången får hålla i vårt barn...vi kommer vara så nervösa och osäkra och oroliga...Men sen kommer vi ju att hitta varandra och oss själva i rollen som förälder, det gör man ju.
Nu längtar jag till nästa avsnitt, en hel vecka kvar.

3 kommentarer:

En bulle i hjärtat! sa...

Hejsan!

Håller på att starta egen blogg och har hittat hit till dig! jag har lagt till din sida bland mina länkar, ok va? Jag kommer fortsätta följa er resa, lovar!

Applecore sa...

Hej, hej! Kul att ni också ska adoptera från Kina! Vad har ni för LID? Hoppas att det är ok att jag länkar till din blogg.

Lisa Papaver sa...

Hej, kul att ni länkat, jag tog mig också friheten att göra det med era bloggar.
Vi har LID 060626, så någon gång hösten 2007 borde det bli BB....hoppas vi iallfall.